tisdag 15 december 2009

Polis polis..

Jag har haft körkort sen januari nittånhundraåttioåtta, fram till detta år jag blivit stoppad en gång för att visa körkort och blåsa i farbror polisens fina mätare!

Sen har jag börjat nytt jobb och vips.. får man visa kortet och blåsa en gång i månaden!

Sist så blev jag lite nervös faktiskt, nånting hände ju med min högra blinkers, den liksom bara poppade ut ur sitt ställe, mitt på motorvägen. Sen har det letats insatser på Biltema, Meconomen, Micro, Macro och skrotar!

När man sen väl hittar en på skroten så åker man dit.. då är det beställnigsvara.. beställer och åker dit igen.. stänger kl 15 på fredagar... så tredje gågen gillt! Dååå får vi äntligen tag i lampan.

Så ska man då sätta dit den, inte en helt enkel match! Fronten har nog fått sig en kyss (Det var INTE JAG!!!) så den passade inte riktigt! Mitt förslag på lösning; Silvertejp, köptes inte av mekanikern! Men nu är den på plats, med hjälp av najtråd! :D

Såå.. Det var ju lugnt att farbror polisen kikade på bilen.. Jag hade ju blinkers igen! :D

2 kommentarer:

  1. Lite brydd blir jag...
    Är jag på besök i framtiden?
    Datumet på bloggen säger tisdag 15 dec.
    Fast hos mig är det fortfarande bara den 13'e
    :-S

    SvaraRadera
  2. Tja.. eeh.. alltså.. magic fingers? Eller klantighet? :D

    SvaraRadera