fredag 18 december 2009

Virrhönan i farten!


Efter en bra dag på jobbet så var det dags att runda av och åka hemöver!
Som tur är har jag ordnat motorvärmare åt lilla ångbåten som kan trilskas ibland!
Men se, det ville sig inte alls i alla fall.. Inte en gnutta ström.. jävlaskitbil..

Jag plockar fram Silvapannlampan som ligger i min jackficka, man har ju liksom varit med förut.. så plockar jag fram startkablar, ber arbetskamraterna om hjälp, bara upp med huven så.. samma sak där.. trilskas lite men sen får vi upp huven.

Efter en stund får jag igång bilen, och kan i sakta mak börja rulla hemmåt.

När jag kommer hem säger Sonen, mamma dom har ringt och frågat var du är...du skulle köra pass idag.. Va?? Skulle jag?? Amen shitpommfrit.. Helt bortblåst.. Ringer i panik och undrar hur det går.. Jag var alltså hemma 20 minuter efter passet hade börjat, dessutom hade jag dagen till ära glömt mobilen hemma! Ajabaja.. så ska man INTE göra!

*suck*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar