onsdag 14 juli 2010

Cykla till jobbet!


Eftersom jag är världens snällaste mamma så har jag lånat ut bilen till Döttrarna, så de kan ta sig till släktträffen som går av stapeln i Junsele. Hade dessutom försett dom med ett överlevnads kit, som skulle användas i bilen! Det bestod bland annat av gamla kassetband såsom Trafiktrolle, Pochahontas, Askungen men sen toppat det hela med sjuuuuukt gamla kassetter med musik från när jag växte upp! Skulle de få tråkigt så hade jag lagt ner två cykelkataloger till pojkvännerna, en mystisk kortlekt med onämnbara instruktioner på, vatten till bilen och en pannlampa.. Ifallomatt...

Nåväl, detta innebär att jag måste då cykla till jobbet på morgonen!
Okej, sju mil är ju ingen fara, det är dessutom bra väder!

Fyllde flaskorna, pumpade däcken, hjälm på, slang och pump med! Så bar det iväg... Skitvarmt redan klockan 6:30... Det gick åt nästan tre flaskor vatten för att komma fram till Sandviken. Det gick långsamt också.. men jag kom fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar