lördag 21 augusti 2010

Äventyr!

Jag har varit på äventyr med jobbet! Och vi har haft det enormt bra och roligt. Visst hade det väl inte behövt regna så förbannat när man ligger ute i skog och mark, men vädret är inget man rår på!

Vi är ju ett gäng rätt tävlingsinriktade personer, vissa håller mycket hög nivå och gör livet bra tufft för oss som inte har haft ett ben på lanslagsnivå :D

Rivstartade med 5 mils MTB åkning, det gick undan i regnet! Vi fick orientera oss fram till första sovstället, vid en sjö, nånstans i Norge. Körde genom grymt mörka och läskiga tunnlar. Fick inte igång min Silvalampa, så jag genomförde det hela med hjärtat i halsgropen!! Vi fick Lappskojs till middag sen fokus på att torka kläder och skor. Det gick inte så där jättebra!

Dagen efter var det två mils tempo på MTBn som skulle avverkas. Körde som djur, Trond tog särskilt hand om Tobias, men är man fd norsk landslagsåkare i skidor så orkar man nog med det.
Väl framme bjöds vi på våfflor och gott kaffe! Sen var det höghöjdsbana som skulle genomföras på tid. Inte min starka sida, jag har enorm respekt för höjd. Men visst gör jag ett försök. Det var fruktansvärt att ge sig ikast med en del saker, jobbigast var att klättra i näten, att hela tiden höra Pär muntra upp en med.. hoppa Silva, kasta dej Silva.. röd först.. Livrädd hela vägen! Har blåmärken över hela kroppen, men det var det värt, vi var snabbast runt!
Sen skulle vi cykla 45 km på tiden 2:15, alla klockor plockades in så fick vi ge oss iväg. Det är oerhört svårt att bedömma nåt sånt här. Norge är ju inte precis platt som Upplandsslätten utan bjuder på jättefint kuperade vägar.
Det blev lite mer prattempo, och i värsta backen så slapp man iaf blodsmaken i munnen! Vi kom fram 2:16, supernöjda!
Sen blev det en toppenkväll där vädret visade sig från sin bästa sida, vi grillade kött, bakade potatis och åt sallad!
I det här läget så leder vi med sju minuter över lag två. Vi ska plocka ut två löpare i laget som ska ge sig på en slinga på 18 km, man stuvar om lite i programet, vi behöver inte gå med packning en mil, och löpningen blir "bara" 13 km, men en jättebacke som inledning!
Pär och Trond sprang jättebra och det var på håret vi fixade det, de var 10 sekunder efter Böen och Harri! Sen var det dags för paddling..

1 kommentar:

  1. Åh sånt vill jag också göra på mitt jobb. På sin höjd skulle minigolf funka hos oss...

    SvaraRadera