lördag 22 september 2012

Vars ä brudarna?

Jag lovade Bästa Åsa att hålla lite extra koll på saker och ting nere på Eurobikemässan, för att se om något hade hänt sedan hon gjorde sitt första besök där 2007. Hon skrev en blogg om detta med rubrik, var e brudarna?

Nu gör jag samma sak, fast min rubrik läses med norrlänska glasögon på sig :D 

Jag har jättestora förväntningar och väntar mig att få se nyheter, häftiga prylar och massor av villhasaker! Men gud vad folk det var! Utom på ett ställe, damtoaletten... Där var det glest med folk och kön till herrarnas var både lång och verkade aldrig ta slut. 
Gillade inramningen av speglarna!

Det vimlade av allt det där jag ville se. Det var så mycket så man blir helt vilse i kolan. Till slut ser man inte skogen för alla träden. 


Har då något hänt? Ja jag tror det det,  blev bland annat riktigt imponerad på Pearl Izumis monter, där man gav lika mycket plats åt damkläder som herrkläder. Dessutom i fräscha färger som inte går i rosa/lila.  En stor tumme upp på det.



















 Men visst är det mycket blommor, rosa och lila som dyker upp överallt. Vissa saker är snyggt men ibland blir det liiite för mycket. Men har man glimten i ögat kan det bli roligt i alla fall tycker jag. Som dom här skoöverdragen, självklart rosa, med blommor på så har man toppat det med strasspärlor.. snyggt?? Njaee.. Kul?? Ja jag tycker det. 






















Snyggt!!
 Stilfullt!
Klassiskt!
Enkelt!

Mer sånt här vill jag se!










Att pinarello är stolta över att ha vunnit Tour de France går ju inte att ta miste på direkt.














Sen kommer vi till detta med cyklar. Att rosa och lila är överrepresenterat går väl inte att komma ifrån här.

.

Visst är en del riktat till lite yngre tjejer, och jag kan tänka mej att det är skulle vara uppskattat om man kommer hem med en Hello Kittycykel eller en Mimmi pigg cykel till sin dotter. 




Mest förvånad när det gäller cyklarna var väl ändå Playboy cyklar. Fixihojjar.. med kanin på. Då kikade jag mej runt för att se om det inte skulle vara några tjejer med här, jag har ju inga fördommar, men förväntade mej Brudar med lite kläder och stora tuttar. De fanns inga där. 






Men lugn.. det dök upp brudar med kroppsmålning på sig senare. 
Vet inte riktigt vad man vill med sånt här. Det går inte hem hos mej i alla fall. 

Ska jag sammanfatta hela Eurobikeäventyret så ger jag det högt betyg. Vad mycket prylar det finns. Vad mycket märken det finns. Vad mycket olika tillverkare av allt möjligt och omöjligt det finns. Och gud vad mycket folk det var! På två dagar hann jag inte med att kika på allt. Man behöver nog flera dagar om man ska hinna igenom allt. 

Skitkul, åker gärna tillbaka en annan gång! 






3 kommentarer:

  1. Skitbra uppföljning! Det har alltså inte stått tvärstill, men heller inte förändrats jättemycket. Vem gör ny rapport om 5 år? :-D

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg Silva, verkar riktigt nice att vara där.. Även om jag tycker att det är synd att tjejer alltid ska förknippas med blommor å rosa osv på alla kläder..
    Gillar de svart/vita skarpt =)

    SvaraRadera
  3. Tackar!
    Jag siktar på att åka igen inom två år Åsa!

    Visst var det snyggt Karin!

    SvaraRadera