torsdag 18 oktober 2012

Fullärd?!?

Sådärja! Jag har slutfört crawlkursen och har lärt mig massor. Det har varit roligt, nyttigt och otroligt jobbigt. Har svalt en hel del vatten men vad gör det, känner ju själv att jag gör framsteg!

Mitt stora krux är andningen, simmar jag låååångsamt funkar det ett tag, men det brukar haka upp sig efter en längd i bassängen. Alltså, träna mer!

Vansbro står på schemat nästa år, planen just nu är att simma 2975 meter och avsluta med 25 meter crawl. Det ska bli en snygg målgång är tanken. Förhoppningsvis har jag förbättrat tekniken och göra några fler meter. Alltså, träna mer! 

Men ibland när det blir så där fel och man skrattar samtidigt som man ska försöka andas i vattnet, då funderar jag på om inte konstsim är lättare! Alltså, träna mer! 

Jag är långt ifrån fullärd efter det här, men det har gett mersmak och jag kommer besöka simhallen fler gånger. Så länge det är roligt, ja då blir träningen av! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar