torsdag 11 oktober 2012

Malin, en av de drabbade!

Jag har engagerat mej i Rosabandetspinning som Aktivera håller i år, så här skriver en av våra ledare som drabbades av bröstcancer. 


"För ett och ett halvt år sedan kände jag en liten knöl i mitt hö bröst. Inte större än en ärta. Jag bad min husläkare skicka mig på mamografi bara för att kolla att det inte var något. Jag var inte det minsta orolig, för varför skulle jag fått cancer,sånt händer väl bara andra? Knappt en vecka efter mamografin får jag ett samtal på jobbet. Det är min husläkare som ringer och ger mig beskedet att knölarna (dom hittade två till) är cancer och måste tas bort snarast. Det känns som jag faller fritt, får ingen luft. Ska jag dö NU? Har ju minst halva livet kvar. Ser framför mig hur mina barn blir utan mamma alldeles för tidigt. Två operationer och sex cytostatikabehandlingar senare inser jag att,nej jag ska nog inte dö riktigt än, inte av det här i alla fall.
1 av 9 svenska kvinnor får bröstcancer. 7000 svenska kvinnor drabbas varje år. Jag är en av dom.
Oktober månad är en ROSA månad där vi gör lite extra för dessa drabbade kvinnor. 

Vi på Aktivéra har valt att arrangera en Rosa Bandet-cykling. Den går av stapeln 20 oktober 10:00-16:00. Mer info http://www.aktiveratierp.se/boka din cykel, ring  0293-103 12 

Du väljer själv hur många timmar du vill köra. Varje timme kostar 50 kr och alla pengar går oavkortat till bröstcancerfonden.
Var med du också och bidra till att forskningen kommer ännu längre.
Varmt välkomna!
Malin Torstensson!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar