onsdag 12 december 2012

Hur man flörtar in sig hos mamma!

Det dök upp ett paket hemma hos mej igår. Adresserat till dotter nummer två. Messade och berättade att det hade kommit något till henne. Fick då order om att öppna det, att vänta till julafton fanns inte på kartan!

Så vi öppnade, och däri låg det massor av godsaker:

Varmrökt lax
Gravad lax
Rökt renbog
Paté
Kalkon
Renkorv
Senapssill
Löksill
Inlagdsill
Gravlaxsås
Hemlagad senap
Pepparrotssås
Hembakt knäckebröd
Lagrad ost
Hjortron och lingonsylt
och en jättgullig liten färdig julskinka

Mat för ett helt kompani! Och då säger hon, men Mamma, du får det där, vad ska jag med all den där maten till. Jag kommer hem i jul och hjälper dig äta upp det!

Åååh.. vilken smart tjej jag har uppfostrat, hon vet exakt hur man ska flörta in sig hos mamma, jag slipper ut i julstressen och trängas med andra hungriga julbordslängtande människor. Därefter kom vi in på vad hon önskade sig i julklapp och jag tror hon ska få varenda pryl hon sa!

Tack Gumman!


1 kommentar:

  1. Gäller bara att mamman håller fingrarna i styr så att det finns något för dottern att smaka på när det är dags på julafton =)

    //Fritz

    SvaraRadera