måndag 10 juni 2013

En fröjd att cykla med Ride of Hope!

Glada Tjejvätternåkare i mål!
I helgen har jag cyklat med Ride of Hope.
Först tjejvättern, 10 mil, i stålande solsken. Sen Halvvättern med lika fint väder och vindar, okej, det var mer motvind på vägen hem men strunt samma! Det i veckan utlovade regnet kom när vi satt i bilen, så jag är nöjd!

Jag hade hand om de grupper som vill njuta mer, man ser mer till prestation än tid under dessa två dagar. 10 mil på fyra timmar, vi fixade 4:12, alla nöjda. 15 mil skulle avklaras på sex timmar och vi gled snyggt och prydligt in i mål på 5:39! Alla nöjda!


Snygg gentleman på väg runt Halvvättern!
                                                                             Att cykla med människor som på ena eller andra sättet engagerar sig i Ride of Hope är helt underbart. Det är fokus på bra saker, såsom säkerhet, att se snygg ut på cykeln och att man gärna ska kunna prata med varandra, vi ser saker som utsikt, blommor och vackra hus. Självklart noterar vi snygga cyklar, oväntade saker,  som att klämma fast bananen på pakethållaren, pryda sin cykelkorg med blommor, eller glida runt som en äldre engelsman i tweedkostym och knäbyxor! En självklarhet är att stanna i depåer, dock inte alla, och förse sig lite med extra energi.

Rosa prinsesstårta passar utmärkt en dag som denna!

Man har tålamod och ger varandra uppmuntrande ord längst vägen. Man hojtar glatt vid varje milskylt som passeras. Man lyssnar och lär om man är lite osäker på klungkörning.

Vid målgång så glider vi säkert in i mål och speakern uppmärksammar att:
"Här kommer en grupp cyklister som vet hur man gör en fin målgång, dom har varit med förr!"

Sen vill jag uttrycka mitt stora gillande för vägarna runt tjej och halvvättern. Ska jag vara helt ärlig säger jag som Lasse, skulle hellre köra två varv runt Halvvätternbanan än ett helt varv runt sjö.. jäveln ;-)
Kanonvägar, lite trafik och väldigt vackert!

Med varmt hjärta vill jag tacka alla som deltog denna helg och gav ett skinande glatt skimmer över hur roligt det kan vara att cykla i grupp tillsammans.
På köpet fick jag två tjejer som redan bokat in att cykla med mej under nästa års långa Vätternrunda! Det måste ju vara beviset på att man gör något rätt!

Cykla på å ha kul på köpet!


Depåstop i Rök!  

2 kommentarer: