måndag 24 juni 2013

Nostalgi

Det som glöms i en låda kommer alltid fram.
Hittade bilder från min första resa till Italien och Nove Colli 2007!

Det var då jag fick lära mig hur man skulle köra utför, sen dess har utvecklingskurvan varit fantastisk! Nästan inte en nedfart med tårar och kramp i armarna. Det är aldrig för sent att lära sig! Bland annat tog jag mej nedför denna 18 % backe utan. Brant blir det!





Jag fick också några väldigt bra kort på svart finfin asfalt med vita tydliga streck med massor av grönt runtomkring, ända upp till toppen av Passo Della Sambuca.


Sen fick jag äran att cykla Nove Colli i makalöst väder. Mina armar var så röda när jag gick i mål att jag fick dra på mig armvärmarna  för att ta mig tillbaka till hotellet utan att det gjorde ont.
Detta lopp består av nio backar, totalt är det väl en ca 3500 höjdmeter på 21 mil. Nu är jag sugen på att testa det där loppet igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar