fredag 25 oktober 2013

Att hitta i stan!

Det måste ju helt enkelt vara att GPSen är den ultimata gåvan till oss som ska in i storstan och köra! Ja det spelar väl ingen roll om det handlar om bil eller cykel. Det är svårt att hitta ändå.

Jag är också en sån som har ljudet på, så jag både kan höra och se för att det ska bli rätt. Vilket det i alla fall inte blir mellan varven. För man bygger ju om här och var och det är ju svårt att hänga med i de förändringar som sker hela tiden.

Inser med stor insikt att man är och förbli en ickestadsmänniska. Men det gör inget, jag har ju en GPS som hjälper mej!

Sen är det ju egentligen inte slut med att man hittat rätt. Det är DÅ den verkliga utmaningen börjar. Att hitta parkering! Hutlöst dyrt är det också. Det är då jag snurrar till det så jag inte ens vet vilket håll jag egentligen skulle! Phu..

Det har nog inte varit så dumt att bo i Tierp. Det finns billiga hus, bra sjukvård, apotek och systembolag, det finns P-platser som är gratis och vi har ingen P-lisa! Dessutom lätt att hitta var man ska!  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar