söndag 20 oktober 2013

Indoor Walking

Vad är det??
Typ spinningklass fast man står på såna där trampmaskiner i stället.

Hur fasen hamnade jag på en sån klass? Jo, skulle gå på HIT passet, men det visade sig vara öppet hus och vips fick jag välja på Box, Indoor Walking eller Dans.. Klart man vill vidga sina vyer så jag valde IW.

Hur var det då? Jo, det där kan bli precis hur jobbigt som helst beroende på hur mycket motstånd man lägger på. Sen finns det en display som visar siffror, bland annat kunde man se hur många watt man krämade ur kroppen. Jag är ju lite halvnörd och kan lätt gå igång på såna detaljer.

Dessutom fick man ju använda armarna här, vi skulle bland annat gå upp för Empire State Building och då jäklar får man dra dra dra eller tryck tryck tryck vilket kändes ordentligt i just armarna för det är svårt att bara trycka med benen. Saknar alltså möjligheten att dra benet uppåt, rundtrampet. Men ok, jag skulle ju gå nu.. inte cykla :D

Det här var dessutom ett så kallat Baspass, där man håller igen lite i fart och fläkt, för att alla ska kunna vara med. Finns alltså tuffare alternativ om man vill.

Summering: Kul att testa något nytt, jag tror det är nyttigt och utvecklade att mellan varven göra något utanför den egna hemmabanan. Kommer jag göra det igen, njaee.. det är tveksamt, jag är ju cykelnörd.  Men finns det inget annat kan jag tänka mej gå in och köra det igen. All träning som blir av är BRA träning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar