torsdag 31 oktober 2013

Lunchträning

Försöker komma igång med att träna på lunchen för att det
1. Ska bli av
2. Vara effektiv och tidssmart

Hur går det då?! Jag började ju igår så nu är jag på gång! :D

Jag börjar med att ställa mej på löpbandet i cirka 15 minuter för att värma upp. Sen går jag vidare till maskinerna. När jag kör ben försöker jag göra ett ben i taget för att få ut maximalt av båda benen. Lagom kul att inse att jag måste ha på nästan lättaste för att orka igenom 3*12!! Att det sen går att lägga på rejält när man kör båda, jaadu.. märkligt fenomen. Alltså, mer enbensövningar!

Jag kör tre övningar i tre varv. Ben, mage eller rygg, och armar/axlar. Mycket handlar om hur gott om plats det är i lokalen, eller hur lite folk det är där, vilka maskiner är lediga så jag kan bygga mina set. Brukar hinna med fyra rundor, alltså 12 övningar på mina 30-35 minuter.

Håller upp tempot hela tiden och därför blir flåset inkopplat också. Sen ska man ju avsluta med en stretch, och där har man väl något att jobba på.

Jag är nog lite udda som kör på det här viset, många verkar lägga mer av tiden på gymmet till att pilla på telefonen än att träna, vilket är en helt ovetenskaplig slutsats från min sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar