torsdag 21 november 2013

Hur gör du?

         Har hittat en liten sak som irriterar mej så ända in i bänken.
När man ska kliva av tåget så är det en massa människor som vill kliva på. Okej, inga problem. Men när både vuxna och skolungdomar samtidigt ska in som alla vill ut så blir det en krock.

Är det inte enkelt att förstå att låter man de som ska av få gå av i lugn och ro blir det så mycket plats till alla som ska på?

Tydligen inte.


Då kommer jag till frågan om hur jag själv gör. Jo jag backar och lämnar plats, för det är så jag tycker man ska göra. Det är väl därför jag blir så irriterad över situationen. Hur gör du?
       
En annan helt ovetenskaplig och totalt färgad analys är följande:
Folket i Dalarna vet hur man uppför sig. Folket i Gästrikland har en hel del att lära!

Alltså, dra ett djupt andetag, backa två steg, le åt dina medmänniskor och alla kommer få plats och vara nöjda och glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar