fredag 27 december 2013

Hjälp mej hjälpa!

I går skrev jag om Claire, som har leukemi, nu tar jag nästa steg för att försöka bidra med något i stället för att sitta och göra.. ingenting!

En insamling till Barncancerfonden i hennes namn!

Orden, god fortsättning används rätt flitigt nu i dessa juletider, när det gäller Claire, så säger jag också god fortsättning, men nu menar jag det med mer hjärta!

Så här tänker jag göra, varje gång jag brukar köpa något när vi går bort ska jag sätta in en slant här. Nästa gång jag blir sugen på att "lyxa" till det för mej själv, läs köpa något, så ska jag i stället sätta in en slant i stället. Ska tänka mej för och göra andra val än det jag brukar.

I de kretsar jag rör mig på nätet pratar vi mycket om träning, antal körda mil eller sin cykel. Tänk om man kunde avsätta en slant för varje mil, eller för varje träningspass.
 Många bäckar små brukar det heta!

Självklart hoppas jag att jag kan få hjälp av Er andra också!

Hjälp mej hjälpa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar