torsdag 30 januari 2014

Löpning!

Jag har under flera års tid haft som mål att skrapa ihop ett visst antal mil per år. Jag har alltid misslyckats, inte på en hårsmån utan med en hel peruk, alltså massor!

Min polare Robban har haft samma mål, skillnaden är att han gick med i en löparklubb och helt plötsligt når sitt mål och till och med höjer målet för i år!
Jag ligger långt efter här.

Så årets mål, förutom distans, är att nå målet! Nu jäklar ska det bli små löparrundor, helst två i veckan men i alla fall en då. Hur svårt kan det vara liksom?

Jag lyssnade på Martina Haags vinterprogram, där pratade hon om löpning och vad som fick henne att börja springa. Rätt inspirerande faktiskt!

Känner mej rätt laddad för detta i år, och har kommit fram till följande:

  • Det är väldigt tidseffektivt att springa.
  • Det är nyttigt att göra något annat än att bara cykla.
  • Om jag håller i detta kanske jag till och med kan tycka det är roligt! :D
  • Kanske man ska vara med i något lopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar