tisdag 21 januari 2014

Tretakt, femtakt

Så är andra passet i bassängen avklarat.
Det här med att crawla har ju en hel del teknik i sig. Vi fick köra flera vändor med olika saker att göra med armarna. Samtidigt handlar det om att inte tänka för mycket, johodu.. Det är ju inte så enkelt. Det ska ju sparkas och andas också!

Vissa övningar gjorde att jag hamnade i tvåtaktsandning, helt ok tycker ju jag eftersom jag koncentrerade mej på att göra armrörelsen efter instruktioner! Men sen skulle vi ge oss på femtaktsandning! What?!?! Jag som knappt fixar tretakt.

Så iväg, jag räknar för mig själv, försöker behålla lugnet och satsar på att ta det lite långsammare. Och faktiskt. Jag fixade en längt i femtakt. Men när vi sen skulle upprepa det så gick det inte alls.

Det här med att simma är bra knepigt alltså. Inte bra för självförtroendet när det gäller konditionen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar