måndag 30 juni 2014

När luften går ur en..

Klev som vanligt upp kl 05:03 för att ta tåget till Sandviken som går strax efter sex.
Jag är alltid ute i god tid så jag hinner låsa in min cykel i mitt garaget på stationen och i lugn och ro kan slå mig ner på tåget som nästan alltid står inne på perrongen.

Men inte idag... Idag går det inget tåg vid klockan sex, inte i morgon heller.. Utan en uns förvaning har man alltså gått över till sommartidtabell, där man helt enkelt dragit in vissa avgångar.
 Jag blir så förvånad att man inte ens flaggar för att man går över till sommartabeller, jag kan ju köpa att alla tåg kanske inte ska gå. Lokförare vill väl också ha semester till exempel. Men att man gör det utan att meddela sig. Känns surt när man köpte ett pendlarkort förra veckan och nu har jag alltså två val... Stiga upp kl 4 varje morgon, eller komma sent till jobbet!

Pratade nu med tågvärden och visst, det står ju på tidtabellen. Den tryckta. Den som jag aldrig använder eller ens äger, jag använder mig ju av internet!
Konstaterar följande:
1. UL är bra på att få ut budskapet att ny tidtabell kommer! Tågkompaniet har en hel del att lära sig från UL. 2. Man lär så länge man lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar