söndag 13 december 2009

Luciacykling!

I dag var det utlovat en cykelrunda som skulle innehålla lite glögg och pepparkaka!
Sånt verkar då gå hem hos cyklister!


Vi blev hela nio stycken, så många har vi väl inte varit sen starten på Svealndsmästerskapen :-)
Den här gången var faktiskt Tierparna fler än SCK.. :D

Nåväl, en del hade slicks, en del hade grova däck och en del hade dubbdäck!
Själv kör jag på MTB´n med grova däck och inga skärmar!

Det spelar ingen roll, eftersom jag abbonerar på platsen längst bak... Tungt blir det. med eller utan dubb...


Idag så satte vi av mot Örbyhus, vid slottet delade vi upp oss.. ;-)
Vi som valde att inte köra på så fort körde i maklig takt... ähh.. skitsnack... Jag fick faan trampa på så förbannat för att hinna med... Det jag tänkte på flera gånger när jag hängde hjälplöst på snöret innan det sprack.. var

Helvetessatansjävlar.. Va jag är otränad! Jag har nog aldrig varit i så dålig form som nu! Inte burit på så många kilon heller.

Kan inte skylla på vind, väder, cykel eller nåt annat!


För lite träning gör att man växer.. på bredden och ur form.. såå.. vad gör vi då?
Jo, vi stannar och mumsar i oss lite glögg och pepparkaka med ädelost på!
Skitgott! Sen orkade jag hela vägen hem också!
:D


Cykla ska vara kul, och nu när jag är hemma så säger jag.. Gud va kul det var!!
Måste träna mer så jag också kan ligga och babbla i klungan som grabbarna! :D


Det här gör vi om.. nästa lördag och söndag.. men då får någon annan åka ut och gömma glögg under en lämplig gran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar