måndag 5 juli 2010

En bekännelse

Jag har något att bekänna!
Något som jag brukar klaga på andra att de inte har..

Skulle hem från jobbet med cykel idag, min kollega som bor åt samma håll hade just åkt, då inser jag att jag glömt hjälmen hemma!!!

Panik! Jag som klagar på att Stickan inte har hjälm på sig när han cyklar till jobbet! Jag som idogt tjatar på sonen att han ska ha hjälm..

Vad gör jag nu? Tåg? Buss? Har ju ingen koll alls på det.. Sova på jobbet? NEJ !!

Så bestämde jag mej, jag åker i alla fall, måste ju hem. Men om jag någon gång ska köra i diket, krocka med en bil eller älg eller vad det nu kan vara, så är det väl nu!

Mötte Anna.. Hejade glatt och skämdes för att jag inte hade hjälm!

Jag tog mej hem helskinnad! Ny rekordtid också, trots två stopp.. Helt klart Bästa Tierpare hem från jobbet idag :D

På´t igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar