torsdag 25 oktober 2012

Dagens Träning!

Idag slank jag med på barmarksträning hos den lokale skidklubben!
Det enda jag hade förberett var kläderna, och jaa... jag var rätt klädd, konstigt va? :D
Fick låna stavar och Jonas var snäll att dela med sig av lite vatten också!

Hur var det då?
Med tanke på att jag inte sprungit på minst sex månader så gick det väl okej i alla fall. Sen var det ju helt nya övningar att gå, lunka, löp, hoppa och studsa med stavarna. Men jag gjorde inget anspråk på att ligga längst fram i klungan utan nöjde mej med att ligga där bak och bara "glida" med, backen upp och backen ner.

Sen påstod man att det var i armarna det skulle bränna, den där lilla triceps skulle få sig en match. Jag vill absolut inte påstå att jag har någon vältränad sån på min kropp, men det var inte det som blev begränsningen, utan att bara hänga med i tempot var utmaningen. Till slut hittade jag den grupp som jag trivdes mest med. Ungdomar i ca 150 cm höjd.. När ledarens sa att de äldre kunde köra en gång till och de yngre få lite längre vila, kände jag mej helt plötsligt purung!

Så här skulle det se ut, själv tvivlar jag på min insats! 
Passet var bra utformat så det blev inte kristallklart att jag aldrig sysslat med detta förut. Sånt gillar jag! Efter en rejäl uppvärmning så gick vi igång med fem minuters intervaller där man skulle springa med långa steg uppför, jogga nerför, och upp igen om och om igen. Började bra.. men till slut blev det rask promenad ner för att kunna springa upp.

Att sen avsluta med spänsthopp i alla dess möjliga och omöjliga kombinationer, var då för mej helt... ovant! Först var ju krutet slut i benen, sen fanns en stor avsaknad av spänst, jag kommer ju ingen vart när jag hoppar!

Sen avslutade vi med situp, planka och tricepsarmhävnigar, men se då var vi mer på min hemmabana och jag kände att jag i alla fall hängde med... en stund :D

Summa sumarum, att snön föll när jag är på mitt första skidpass på ungefär 30 år kändes helt rätt, så Tierps Skidor har just fått sig en ny medlem!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar