lördag 27 oktober 2012

Den fantastiska tekniken!

Det är mycket man kan göra med dagens teknik. Bara man förstår sig på den. Det är där någonstans det glappar för mej. Vilket jag erkänner utan mankemang!

Jag har upptäckt att man kan låna ljudböcker via Mediejukeboxen på stationen i Gävle. Det är bara att ladda ner i telefon och sen lyssna. Kanonbra. Hur enkelt som helst. Slipper passa tider där saker ska lämnas tillbaka och telefonen har man ju med sig jämt och ständigt så det är ju bara att tanka och lyssna!

Men, jag är ju inte på centralstationen så där jätteofta och tänkte då att man skulle kunna göra det här via datorn. Så idag har jag varit in på biblioteket och fått instruktioner på hur jag ska göra för att kunna lyssna på böcker i min telefon! Perfekt!

Nu har jag laddat hem alla möjliga olika program och när jag irriterat sitter och lusläser instruktionerna och polletten trillar ner så slutar det med att det enda jag kan göra är att LÄSA boken i min mobil om jag streamar.. Jo tjena, exakt vad jag var ute efter. NOT! :-(

Nä, fram för fler Mediejukeboxar runt om i landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar