onsdag 14 november 2012

Att våga göra något annorlunda

Det var tänkt att det skulle bli ett Funktionellt Tränings-pass igår. Men så blev det inte. Jag halkade i stället in på Hasses pass.. Dance..
Hasse är en mycket trevlig prick som är otroligt duktig på det han gör!
Han gör reklam för sitt pass på Facebook, Dansa som ett proffs.. Kände att det verkligen var min grej NOT! :D

Nu är jag ingen dansare, och har mellan varven rejält svårt med koreografi, skulle vilja beskriva mej i termer som "Smidig som ett kylskåp" "Dansant som en elefant" "Tjejen med fyra ben" och när det gick lite sämre, det vill säga, när jag inte hängde med så tröstade jag mej själv genom att tänka.. Jag cyklar nog ifrån hela högen, och när man cyklar behöver man inte tänka på armar, höger, vänster, ett, två, tre, fyra, snurr hit klapp dit. Vad det nu hade med saken att göra. Men jag har läst att mental träning är bra! ;-)

Sen tror jag på det där att våga göra något annorlunda, kliv utanför din bekvämlighetszon är bra. Det ger en perspektiv och insikt att var och en är duktig på olika saker.

 Det här var kul, riktigt roligt, blev både svettig och fick puls. Kan absolut tänka mej göra om det här. Det som inte dödar härdar!

På´t igen bara!

2 kommentarer:

  1. Halloj. Att helt spontant hamnar i ett nytt sammanhang och vara tillgängling och öppen kan vara spännande och utvecklande. Det är inte alltid man redan innan vet resultat av att testa nåt helt nytt som man inte tidigare har erfarenhet av.
    Om man gillar det kan man pröva igen,om inte finns möjligheten att testa nått helt annat.Gå ur sin vardags rutin kan va rikt belönande. Jag önskar att jag gjorde det mera, än sällan. Tack för att du påminner mej. Vill fortsätta utvecklas och förhoppnigsvis komma på att mina tidigare erfarnheter kanske inte är aktuella längre. Hälsningar Hasse

    SvaraRadera
  2. Påminner mig om när jag dansade Zumba första gången. Jag formligen tjöt av skratt åt mig själv. Herregud, såg ut som en skadeskjuten kråka som flaxade runt, utan vare sig kondis eller koordination. :D

    Men roligt var det!

    SvaraRadera