söndag 2 juni 2013

Kickoffen är över för i år! Del 1

Jocke trött och hungrig! 


Började med att cykla från Sälen till Trysil, inga problem, det tog två timmar. Sen tog det en hel timme att leta sig fram till stugan vi skulle bo i. Sista biten ner till Trysil består av en tre kilometer lång utförslöpa med 6% lutning. Jag susade fram i 60 knyck och Jocke fick trampa på ordentligt på sin MTB cykel för att kunna ligga på rullen!

Jag är glad att jag är framme! 







Utsikten från stugan gick inte av för hackor! 

Dag två så ger vi oss iväg på en tur med guide upp på fjället! Vädret var fint, vacker vy var man än vred på huvudet, så kryddar vi detta med BACKAR av den lite tuffare sorten!

Hela gänget samlat för en gruppbild!




Nu har vi kommit till "baksidan" av fjället, från vårt håll att se det.

Jonas och Grete försöker tar sig fram på det lite mer svårcyklade partiet. Helt enkelt att cykla är det inte! Men det var i all fall mjukt att landa om man nu körde omkull.

Ett litet stop för att vänta på oss eftersläntrare.


Sätter mej på en tuva och ser hur mina ben ser ut. Kikar lite på de andra och flera har inte ett spår av lera på sig. Konstaterar att jag helt enkelt måste göra dåliga vägval, eller??!

Härifrån blev det bara nerför hela vägen till stugan. Det blev inte så långt, men vi fick oss en rejäl dos av höjdmeter! Hem för att duscha och käka lunch! Sen iväg på nästa äventyr!


Paintball står på agendan! Självklart Svenskarna mot Norrmännen, vi var en mindre så vi gav tillfällig asyl till Geir för att bli lika många i lagen.

Det är otroligt jobbigt att utföra denna aktivitet. Kändes som att man kokade i dräkten. Ett intervallpass av det tuffare slaget, helst när man skulle springa så förbenat mycket. Jag är ju Cyklist!!

Här ser vi Pär och Geir på väg till säkerhetszonen, dom har alltså blivit träffade, vilket gör jäkla ont ibland och ger stora fina blåmärken om det vill sig illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar