måndag 16 december 2013

Cykelgarage!

Idag får jag tillgång till ett cykelgarage vid tågstationen i Borlänge!
Har sneglat på de sopliknande byggnaden sen jag började pendla i augusti och nu... äntligen, lagom i tid till den långa ledigheten i jul, då öppnar man uthyrningen av garagen.

Det finns plats för 8 cyklar och jag har fått garage nummer 1! Kan bero på att jag tjatat och mailat folk att jag tycker det är dags att släppa in oss cyklister nu!

Tycker det här är riktigt bra förvaring av cykeln.
Vad kostar det då? Antingen hyr man för 20:-/dag eller 600:- för ett helt år. Självklart tog jag det sistnämnda!

Vill du också ha en plats så gå till Dalatrafiks kontor vid stationen, där finns nycklarna.



4 kommentarer:

  1. Grym idé! det här borde alla kommuner ta efter! =)

    /Fritz

    SvaraRadera
  2. Mitt försäkringsbolag räknar det ändå som utomhus förvaring med 25% självrisk. I lägenhet går det under lösare med endast 1500 i självrisk. En stor skillnad om cykeln kostar 60 000kr. (13500 i skillnad). Nästa steg är att man borde kunna betala kanske 1000kr om året med 400kr extra som tar bort försäkringsbolagets extra självrisk. Å andra sidan kan man kanske byta försäkringsbolag.

    SvaraRadera
  3. Fantastisk idé! Bra att du hann knipa en plats ;)

    SvaraRadera
  4. Riktigt bra / Viggen Andersson

    SvaraRadera