söndag 5 januari 2014

Simning står på schemat!

Såg en skylt att man hade simkurser för vuxna. Anmälde mig direkt och hamnade på reservlista. Tydligen väldigt populärt. Sen ringer man upp och berättar att man tillsatt en ny grupp och vips ha jag en plats!

Tio gånger ska jag drillas i hur man crawlar! Det ser jag fram emot.
Kanske man kan lära sig att starta från pall den här gången :D

Så, fram med badmössan och glasögonen, torka baddräkten och sen det viktigaste, öronpropparna! Avskyr att få vatten i öronen! :D

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som hatar att få vatten i öronen. Använder själv alltid öronproppar när jag simmar. Dock tycker jag att mina öronproppar läcker lite vatten ibland. Har testa lite olika proppar och en del tycker jag är för hårda och gör ont och andra läcker vatten. Dock så kör jag heller med öronproppar och lite vatten i öronen en helt fyllda. Det är så sjukt obehagligt att få vatten i öronen. Brukar till och med ha öronproppar när jag duschar för att slippa få in vatten. Har du något bra tips på sköna öronproppar att simma med?

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Jag har proppar från apoteket, ser ut som en sån där boj som finns i vattnet för att signalera... nånting till båtarna. Ser långa och otäcka ut, men funkar jättebra för mig. Finns i olika storlekar.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Köpte öronpropparna igår och testade dem när jag simmade på morgonen idag. De var verkligen bra. Släppte inte in det minsta lilla vatten. Ska helt klart köra vidare med dem. De liknade mina gamla men var mycket bättre. Så skönt att slippa få vatten i öronen som inte vill komma ute efter simpasset. Nån gång har jag till och med simmat med vanliga gula skumproppar då jag har glömt de andra hemma. Bättre in inget men inte lika bra som apotekets simproppar.

    SvaraRadera