onsdag 5 februari 2014

Fastnade

Idag gick inte tågresan till jobbet som det skulle.
Vi kom till Hofors, där blev vi stående för det var ett godståg som fått problem i en "backe". Då får vi besked om att ersättningsbussar ska komma.

Efter ett tag får vi veta att man inte får tag i några bussar och det tåg som skulle bärga det urspårade, orkade inte, så nytt tåg är på väg.

Under tiden tar jag fram datorn, mailar jobbet och säger att jag sitter fast och blir sen.
Jobbar på lite och sen börjar datorn säg att det är slut på ström. Var har jag strömkabeln? Jo hemma så klart! Toppa då detta med att telefonen inte vill fungera och livet leker, not! MEN... jag är inte ensam.

De som ska vidare med andra tåg börjar inse att de inte kommer hinna, men tågvärden är där och hjälper dom boka om. Någon ringer jobbet i panik och försöker instruera någon annan att göra både det ena och det andra inför mötet som de ska ha.

En student skrattar och berättar att hon igår satt och sa att det funkade utmärkt att pendla, inga problem alls!

Det tog tretimmarochfemtonminuter att komma fram till destinationen idag!
Jag åker i alla fall miljövänligt, och att det stulat en gång på sex månader är väl okej ?!

1 kommentar:

  1. En gång på sex månader låter som avsevärt bättre statistik än vad tågoperatörerna redovisar i diverse rapporter. Hoppas det håller i sig för dig.

    // D. :D

    SvaraRadera