tisdag 4 februari 2014

Simskola del 4 - nu växlar vi upp!

Slut på lugnet, här växlar vi upp från att köra övningarna en längd i taget till det dubbla. Alltså tror man att jag ska klara att crawla 50 meter, vilket inte är fallet.
Jag kan sparka med benen, jag kan veva med armarna, men det här med att få till andningen är lite av kruxet.

Sen fick vi testa att gasa på halva bassängen och sen växla ner till lugnt. Gick finfint första längden, visserligen full ansträngd andning vid vilan. Men andra längden.. no no no, då funkade det inte.

Avslutningsvis lägger vi på fjärilssim. Vilket simsätt! Känns som jag bara ligger och guppar i bassängen och tar mig inte framåt. Det här får mej att inse att crawl är nog inte så dumt i alla fall. Jag kommer trots allt framåt ju! :D

På´t igen bara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar