torsdag 16 juni 2016

Alternativ till Vättern!


Efter 10 rundor runt Vättern så bestämde jag mig för att bli VR penionär! 
Men inte ska man väl vila för det, utan här har vi skapat ett nytt äventyr! 
Så i stället för att styra bilen mot Motala åker vi till Norge, första anhalt är Dovrefjell. 

Stiger upp tidigt för att komma fram i bra tid. Vi ska bo i hytter och det blir en jäkla packning som ska med. 

Det finns fler gobitar under resans gång. Den vackra Trollstigen finns naturligtvis med och det ska bli riktigt roligt att cykla den. 

Fördelen med den här resan jämfört med Vätternrundan är att skulle det bli skitväder så kan jag frivilligt ta på mig att köra bilen i stället för att cykla :-) 
Eller varför inte ligga kvar i sängen och vänta tills det blir lite bättre väder! 

Just nu säger väderprognosen att det inte blir så varmt men så länge vi slipper regn är jag nöjd! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar